4. Cresterea ponderii surselor de energie regenerabila si a combustibililor cu continut scazut de carbon in sectorul transporturilor (autovehicule electrice), inclusiv combustibili alternativi

INDICATORI NATIONALI

THW0742 - Tinta 4 - Mediu - PONDEREA ENERGIEI REGENERABILE IN TOTALUL CONSUMULUI DE ENERGIE IN TRANSPORTURI
Indicatorul masoara ponderea energiei din surse regenerabile in totalul energiei consumate in sectorul transporturilor, conform Directivei 2009/28/CE.
THZ0745 - Tinta 4 - Mediu - CONSUMUL FINAL ENERGETIC PE TIPURI DE PURTATORI DE ENERGIE
Consumul final energetic se determina prin insumarea cantitatilor de purtatori de energie utilizate de catre consumatorii finali in activitatea economica desfasurata in perioada de referinta. Cuprinde cantitatile de purtatori de energie primara si transformata utilizate in instalatiile consumatorilor, in urma carora nu mai are loc nicio prelucrare sau transformare energetica.
THV0741 - Tinta 4 - Mediu - Numar de vehicule electrice si hibride inmatriculate
Vehiculele rutiere inmatriculate reprezinta vehiculele rutiere care care primesc autorizare sa circule pe drumurile publice, pe baza inregistrarii lor in evidenta organelor competente de a supraveghea circulatia pe aceste drumuri. Nu sunt incluse tramvaiele, troleibuzele si vehiculele militare.
THX0743 - Tinta 4 - Mediu - Consumul de biocombustibil ca procent din consumul total de combustibil folosit in transport

Indicatorul reprezinta ponderea cantitatilor de bio-combustibili in totalul combustibililor folositi pentru transport. Consumul total de combustibil folosit in transport este dat de cantitatea de combustibil consumata in toate activitatile de transport, indiferent de sectorul economic din care face parte respectiva activitate. Biocombustibilii folositi in transport se refera la biocombustibilii lichizi pentru transport proveniti din biomasa.

THY0744 - Tinta 4 - Mediu - Valoarea exportului si importului de vehicule electrice si hibride

Exporturile de bunuri cuprind toate bunurile care, cu titlu oneros sau gratuit, ies de pe teritoriul economic al tarii cu destinatia restul lumii. Importurile de bunuri cuprind toate bunurile care, cu titlu oneros sau gratuit, intra pe teritoriul economic al tarii provenind din restul lumii. Soldul balantei comerciale FOB/CIF se calculeaza pe baza valorii exportului FOB si a importului CIF, ca diferenta intre acestea. Soldul negativ al balantei comerciale se numeste deficit, iar cel pozitiv se numeste excedent. Pretul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezinta pretul la frontiera tarii exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport pana la punctul de imbarcare, precum si toate taxele pe care bunul trebuie sa le suporte pentru a fi incarcat la bord. Pretul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezinta pretul la frontiera tarii importatoare, care cuprinde atat elementele componente ale pretului FOB, cat si costul asigurarii si transportului international.

 

Această pagină web este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro

Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor paginii web.

Help Desk
Help Desk
Help Desk