Domeniul: Educație de calitate
Subdomeniul: Educaţie incluzivă
Datele prezentate reflectă o tendinţă de scădere a procentului totalului populaţiei care, la finalul învăţământului secundar inferior (gimnaziu), a obţinut nivelul minim de competenţe atât în citire/lectură, cât şi în matematică. Astfel, scăderea înregistrată în anul 2018 faţă de anul 2015 este de 2,1 puncte procentuale (competenţe în citire), respectiv de 6,6 puncte procentuale (competenţe în matematică). Pe sexe, cea mai accentuată scădere se observă la nivelul minim de competenţe în matematică, obţinut de fete (-7,0 puncte procentuale), în timp ce băieţii obţin în anul 2018 un nivel minim de competenţe în citire cu 6,0 puncte procentuale mai mic faţă de cel înregistrat în anul 2015. Anul 2012 însă a consemnat o creştere a procentului populaţiei care a obţinut nivelul minim de competenţă cu privire la abilităţile de alfabetizare (+3,1 puncte procentuale - citire, respectiv +6,2 puncte procentuale - matematică).
Performanţele elevilor au fost măsurate pe 6 niveluri, nivelul 2 fiind considerat nivelul de bază necesar a fi atins de tinerii aflați spre finalul învățământului obligatoriu în vederea integrării eficiente în societatea cunoaşterii. La citire, elevii cu performanțe sub nivelul 2 pot înțelege texte simple, cu vocabular simplu și cu informații explicite, însă nu pot realiza inferențe pe baza textului citit, nu pot trage concluzii. Acești elevi au dificultăți de interpretare a semnificației textelor parcurse. La matematică, pot utiliza elemente simple de calcul, dar nivelul lor de achiziții nu este suficient pentru a putea utiliza gândirea matematică în situații variate de viață.
Periodicitate: Anuală
Unitate de masura: Procente (%)
Această pagină web este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020
Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro
Conținutul acestei pagini web nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene. Întreaga responsabilitate asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine inițiatorilor paginii web.